InternetLifestyleTechnologie

Zo zorg je dat je bedragen kloppen bij de fiscale aangifte

Een van de belangrijkste onderdelen van de financiële administratie van je klant is de fiscale aangifte. Omdat je niet wilt dat je klant teveel of te weinig betaalt, met een naheffing als gevolg, wil je dat de bedrage kloppen. Helaas lopen nog veel administratie- en accountskantoren tegen problemen aan bij het doen van de fiscale aangifte. In dit artikel lees je handige tips hoe je de meest voorkomende obstakels kunt voorkomen.

 

Een totaaloplossing

Bij het maken van de fiscale aangifte, heb je als account vaak te maken met verschillende soorten software. Helaas worden hierdoor gegevens niet altijd automatisch met elkaar gesynchroniseerd. Dat betekent veel handmatig werk en liggen het maken van fouten op de loer. Door te werken met één totaalpakket waaruit je alles kunt doen, hoef je niet langer meer te schakelen tussen verschillende oplossingen. Dat werkt een stuk efficiënter en voorkomt fouten in de fiscale aangifte.

Duidelijke communicatie

Vaak wordt er via verschillende kanalen gecommuniceerd met de klanten. Denk bijvoorbeeld aan e-mail of Whatsapp. Hierdoor heb je niet alle benodigde informatie op één plek. De nodige informatie verzamelen voor de fiscale aangifte kost hierdoor veel tijd. Vooral als je een klant overneemt van een collega. Dan wordt het helemaal zoeken. Zorg daarom dat je communicatie verloopt via één platform. Dit schept direct inzicht en duidelijkheid,

Werk vanuit de cloud

Steeds meer kantoren werken vanuit huis. Klinkt makkelijk. Maar als je niet werkt met cloudsoftware kan dit toch wat lastiger worden. Gegevens en informatie zijn niet voor iedereen makkelijk beschikbaar. Zo kun je niet snel met elkaar schakelen. Gevolg? Meer tijd kwijt om de fiscale aangifte gereed te maken. Door te werken in de cloud kan iedereen, ongeacht de locatie, bij de juiste informatie.

Maak het jezelf gemakkelijk

Maak het jezelf gemakkelijk en ga ook op een efficiënte manier aan de slag met de fiscale aangifte voor jouw klanten door te kiezen voor Fiscaal Gemak en Rapportage Gemak. Met deze oplossingen verzorg je alle mogelijke aangiftes eenvoudig vanuit Exact Online Accountancy. Fiscaal Gemak en Rapportage zijn gemakkelijk te koppelen. Zo hoef je geen data handmatig meer over te nemen. Daarnaast werk je vanuit de cloud en combineer je informatie uit verschillende domeinen. Met nieuwe inzichten tot gevolg!

 

Ontdek meer over Fiscaal Gemak & Rapportage Gemak